Professionele zorg in de buurt

Home > Professionele zorg in de buurt

Professionele zorg in de buurt

Professionele zorg in de buurt is waar Mita Zorg voor staat. Mita Zorg biedt in de regio’s van de drie grote steden Amsterdam, Den Haag en Rotterdam op persoonlijke wijze vakkundige zorg aan met een tijdelijk karakter. Onze zorgprofessionals worden ingezet voor huishoudelijke ondersteuning en verzorgende hulp.

 

Gemeenten en woningcoöperaties

Mita Zorg werkt in opdracht van gemeenten en woningcoöperaties. Zij kunnen hun cliënten bij ons aanmelden voor zorg op maat. De insteek van Mita Zorg is altijd dat mensen weer zelfstandig of onder tijdelijke begeleiding kunnen deelnemen aan het maatschappelijke leven. Dat is niet alleen in het belang van de mensen zelf, maar ook voor onze opdrachtgevers.

 

Onze cliënten

Mita Zorg kan worden ingezet voor hulp en ondersteuning aan mensen die tijdelijk niet volledig zelfstandig kunnen functioneren, omdat ze bijvoorbeeld kampen met financiële problemen of psychische klachten. Ook helpen we mensen met een verstoorde (gezins)relatie of die moeite hebben met persoonlijke verzorging en hygiëne. Het komt ook voor dat mensen tijdelijk ondersteuning nodig hebben bij het verwerken van een trauma, verlies, burn-out of scheiding. We helpen mensen met angststoornissen of verzamelwoede, kortom iedereen die tijdelijk wat extra hulp en ondersteuning kan gebruiken om er weer bovenop te komen.

 

 

 


Waarom kiest u voor Mita Zorg?

Bij Mita Zorg vinden we oprechte aandacht belangrijk. Al onze medewerkers zijn voor hun vak gediplomeerd en hebben relevante ervaring. Maar bovenal voelen ze zich verantwoordelijk voor hun werk en zijn ze betrokken bij hun cliënten. Professionele zorg in de buurt en de persoonlijke manier van werken onderscheidt Mita Zorg van veel anderen. Wij gaan samen op met de cliënt. We zeggen niet hoe het moet, maar laten zien hoe het kan.

 

Persoonlijke begeleiding

In onze werkwijze staat ook de persoonlijke begeleiding voorop. We gaan met de cliënt aan tafel voor een intake. Tijdens die eerste kennismaking gaat het vooral om het krijgen van het vertrouwen. We hebben dat nodig om de rol van adviseur en begeleider te kunnen nemen. Als we dat vertrouwen hebben gekregen, dan is het belangrijk om dat vertrouwen te behouden. Dat kunnen we doordat we oprecht, eerlijk en transparant werken, waarbij de belangen en de integriteit van de cliënt centraal staan.

 

Steunpunt op elk moment

Bij Mita Zorg vinden we het belangrijk dat we er altijd zijn voor onze cliënten. Zij moeten op ons kunnen rekenen voor advies of voor invulling van een zorgvraag. Vandaar dat onze cliënten ook buiten kantooruren onze Noodlijn kunnen bellen voor als dat echt nodig is. We zorgen altijd voor een deskundig advies of professionele hulp.

 

Deskundig advies

Door de persoonlijke werkwijze van Mita Zorg krijgen we het vertrouwen van onze cliënten, waardoor we goede resultaten halen. Al onze medewerkers zijn gediplomeerd en hebben relevante ervaring in hun werk. Die kennis en expertise stellen we graag beschikbaar aan onze cliënten, zowel telefonisch als persoonlijk bij de mensen thuis.

 

Cliënt staat centraal

Vanaf het eerste contact staat het belang van de cliënt centraal. We bieden geen standaardoplossingen, maar passen onze dienstverlening aan op de specifieke situatie van de cliënt. We streven er altijd naar dat mensen weer mee kunnen doen in de samenleving. Dat doen we onder meer door een appèl te doen op hun eigen wil en te werken aan hun persoonlijke eigenwaarde. En we merken dat dat werkt!

 

 

Professionele zorg in de buurt